خبرنامه
خبرنامه

همه چیز در مورد تولید محتوا

پیمایش به پایین
مارک شو برندینگ
مارک شو برندینگ
طراحی
  • آدرس :
    جمهوری بعد از خ دانشگاه برج آهنگ ط 7
  • تماس با ما :
    02166958350 - 09129479571

14 اسفند 1398

14:32

ehsanmehrali

همه چیز در مورد تولید محتوا

امروز در مارک شو به بررسی موضوع تولید محتوا میپردازیم ، موضوعی که یکی از مهم ترین شاخصه های سئو و رتبه دهی در موتور های جستجو هست ، در این مقاله تخصصی (البته به زبان عامیانه) با مارک شو همراه باشید.

خب ابتدا شاید بهتر باشه که برای درک بهتر مطالب مقاله تخصصی در مورد سئو وبسایت رو یه مطالعه اجمالی کنید.

خب اگر مقاله قبل رو خوانده باشید ، میدونید که سئو به دو دسته تقسیم میشه که خب اسم گذاری های زیادی داره ، اما به زبان عامیانه سئو به 2 نحو انجام میشه ، یکی سئو ساختاری که بهینه سازی ساختار و کد های وبسایت شماست و دیگری سئو محتوایی که همون بهینه سازی مطالب وبسایت شماست .

تولید محتوا رو میشه مهم ترین و بزرگترین قسمت سئو محتوایی دونست ، سعی میکنیم در اینجا خیلی به بحث کلی سئو محتوایی نپردازیم و بیشتر به نحوه صحیح تولید محتوا بپردازیم .

المان های زیادی در تولید محتوا باید رعایت بشه که ما این المان ها را به دو دسته کلی تقسیم کردیم و تک به تک آنها را بررسی میکنیم:

بررسی اولیه

 

 

  مخاطب هدف

مهم است که مخاطبان خود را بشناسید، این به شما در تعریف محتوای مناسب برای هر کاربر کمک می کند. اگر مخاطبان شما به طور مثال توسط مدیر عامل شرکت ها تشکیل می شوند ، درست نیست که برای نوجوانان محتوا ایجاد کنید.

    اهداف

داشتن اهداف و اهداف روشنی از قبیل درصد مشغله ای که می خواهید به دست بیاورید یا تعداد دنبال کننده هایی که می خواهید در طی یک دوره زمانی به آنها برسید ، به شما کمک می کند تا تلاشها و منابع خود را بهتر در رسانه های اجتماعی قرار دهید ، بنابراین به شما امکان می دهد محتوا تولید کنید و به اهداف خود برسید.

  صدای برند

صدا و شخصیت برندتان را تعریف کنید. این بدان معناست که روشی که می خواهید برند شما توسط آن شناخته شود ، تعریف کنید. صفت ها و ویژگی هایی را که نشانگر برند شما هستند تعریف کنید. به این ترتیب ، محتوای شما باید با پیام هایی که برای مخاطبان خود ارسال می کنید ، هماهنگ باشد.

کانال های توزیع

راه های ارسال و به اشتراک گذاری مطالب خود را بدانید و تعریف کنید. می توان آن را از طریق وبلاگها در صفحه وب ، اینفوگرافیک های ارسال شده در Pinterest یا به اشتراک گذاشته شده در توییتر یا فیس بوک ، یا مطالب به اشتراک گذاشته شده در گروه های LinkedIn یا Pulse به اشتراک گذاشت. رسانه های اجتماعی روش های بسیار و ارزشمندی را برای نمایش برندها ارائه می دهد.

تاکتیک ها

محتوا را می توان از ابتدا ایجاد کرد یا می توان آن را اصلاح کرد ، این بدان معنی است که می توانید اطلاعات را از منابع مختلف جمع آوری کرده و سپس این اطلاعات را برای تولید محتوای شخصی خود جمع کنید. به همین روش ، شما می توانید از برخی ابزارها برای به اشتراک گذاشتن مطالب خود استفاده کنید ، مانند استفاده از تصاویر تأثیرگذار برای اینکه با محتوای خود به محتوای بیشتر و بهتر از طریق رسانه های اجتماعی بروید ، بدین ترتیب مخاطبان بیشتری به دست آورید.

2- المان هایی که باید رعایت شوند

کپی نکنید !

 

به هیچ وجهی مطالب رو کپی نکنید به دلیل اینکه اینکار توسط ربات های موتور جستجو هرزنامه تشخیص داده میشه و احتمالا خیلی زود به سمت بلوک شدن از سمت موتورهای جستجو پیش میرید ، میتونید که به جای اینکار مطالب چند مقاله را استفاده کرده و تغییراتی در آن اعمال کنید تا از خطر بلوک شدن در امان باشید .

عنوان خوب انتخاب کنید

عنوان متن شما هویت آن متن است ، اگر بخواهیم با یک مثال راحت مسئله رو شرح بدیم عنوان یک مطلب مثل اسم یک کتاب میمونه ، یا شاید مثل اسم یک فیلم ، درسته که داشتن یک اسم خوب دلیل بر خوب بودن فیلم یا کتاب نمیشه اما قطعا تاثیر گذاره ، حالا وقتی پای ربات موتور جستجو در میان باشه که این اهمیت 100 برابر میشه.

آموزش و پیشنهاد دهید

نوشتن داستان همونطور که به مردم کمک نمیکنه به شما هم کمک نمیکنه، پس از داستان سرایی در مقاله و محتوا خود داری کنید ، سعی کنید که مردم زودتر به خواسته واقعی خود دست یابند ، شاید در زمینه ای کار میکنید که حس میکنید مردم ریز و درشت کار شما را میدانند اما مردم علاقه دارند که مجددا مطالبی که قبلا یاد گرفتند رو مرور کنند و همچنین از پیشنهادات شما در زمینه ای که متخصص هستید استفاده کنند .

پاسخ سوالات را کامل و جامع دهید

اکثر مردم در موتور های جستجو به دنبال جوابی برای سوالات خود میگردند ، پس سعی کنید در مورد مقاله خود به هرگونه سوالی که ممکن است پیش بیاید جواب مناسب و کاملی بدهید.

مطالب درست انتشار دهید
شسته رفته مطلب بنویسید

 

 

نوشتن مطالب عالی یک انتخاب است. می توانید زمان و کار لازم را برای ایجاد محتوای عالی و ایجاد یک برند مرفه انتخاب کنید. یا می توانید مسیر آسان را طی کنید و محتوای ضعیف بنویسید – مسیری که در نهایت شما را به جایی نمی رساند. این تنها باعث اتلاف وقت ، انرژی و منابع خواهد شد.

مسیر بازاریابان محتوا مشخص است. برای افزایش رتبه بندی سئو ، به دست آوردن ترافیک و یا رهبری ، باید مطالب بسیار خوبی در وبلاگ یا وب سایت خود داشته باشید.

اگر محتوای اصلی را بنویسید ، موتورهای جستجو به سایت شما کمک می کنند تا در معرض دید بیشتری قرار بگیرد. به عنوان مثال ، گوگل به روشنی بیان کرده است که آنها را دوست ندارند و سایت هایی را با محتوای تکراری مجازات می کنند . به عبارت دیگر ، Google می خواهد به سایت هایی با کیفیت بالا که حاوی محتوای اصلی هستند پاداش دهد .

بنابراین نه تنها محتوای عالی وب سایت بهتری ایجاد نمی کنند بلکه رتبه سایت شما را نیز بهبود می بخشند که این امر می تواند تأثیر بسیار مثبتی بر تجارت شما بگذارد.

دلیل شما برای داشتن سایت محتوا ، چه برای شغل و چه سرگرمی شخصی ، هر چه باشد ، انجام درست آن مهم است. در این پست وبلاگ ، نکاتی را برای تولید محتوای عالی بیان خواهیم کرد.

ابتدا بیایید ببینیم چه چیزی باعث ایجاد محتوای عالی می شود و سپس به سایت هایی می رویم که محتوای عالی تولید می کنند.

1. محتوای اصلی را ایجاد کنید

همانطور که گفته شد ، محتوای اصلی از Google و بازدید کنندگان شما فاصله زیادی می گیرد. کپی کردن محتوای افراد دیگر منجر به مجازاتی از طرف Google خواهد شد که می تواند خط پایین شما را خراب کند.

می خواهید اثبات کنید؟

به یاد می آورید که قبلاً در رده های برتر گوگل ، مقالات الکترونیکی را پیدا می کنید؟ شما آنها را دیگر نمی بینید و تصادفی نیست. آنها یکی از سخت ترین موارد به روزرسانی الگوریتم گوگل بودند ، که هدف آن جلوگیری از رتبه بندی محتوای بد بود.

Mahalo یک مزرعه محتوا بود که هر روز با محتوای جدید به روز می شد ، اما محتوای اصلی نبود. گوگل آنها را به خاطر این مجازات مجازات کرد ، و این باعث شد که Mahalo نیاز به محوری در تجارت خود داشته باشد.

اما بیایید این موضوع را کمی بیشتر انجام دهیم. اصل نیز به معنای اصالت است . ایده های شما باید اصلی باشند! اصلاح مجدد همان مفاهیم یا سایر پست ها بارها و بارها اصلی نیست. اگر محتوای شما پخش شود ، هیچ کس به آن پیوند نخواهد داد – و این هدف در وهله اول هدف نوشتن محتوا را خراب می کند.

این قطار فکری است که بیشتر صاحبان وب سایت دارند ( تفکراتی که آنها را دچار مشکل می کند )

“بنابراین در اینجا می گوید که ما باید محتوای زیادی ایجاد کنیم … خوب … خوب ، چگونه می توانیم این کار را تا حد امکان و ارزان انجام دهیم؟”

“آیا ما می توانیم یک ربات ایجاد کنیم تا محتوای آنرا جمع کند و مجدداً آن را به شکلی از دستکاری مجدد ترکیب کند که حداقل موتورهای جستجو بخوانند؟”

“آیا ما می توانیم از نویسندگان محتوا ارزان قیمت ، نزدیک به برده کار ، برای نوشتن محتوای پرکننده استفاده کنیم؟”

“آیا می توانیم مقالات خود را از سراسر وب گردآوری کنیم و فقط اجازه ارسال مجدد آنها را کسب کنیم؟”

متوقف کردن این راه!

به یاد داشته باشید این دو قانون در زندگی:

  1. شما چیزی رو گرفتید که قیمت ش رو پرداخت کردید.
  2. اگر حرف مفیدی برای گفتن ندارید ، اصلاً آن را بیان نکنید.

این دو نکته ساده شما را در مسیر تولید محتوا با کیفیت و بازده برای سالهای آینده حفظ خواهد کرد. آنها همچنین می توانند در جنبه های دیگر زندگی شما کمک کنند. 🙂

2. همیشه بر ایجاد عناوین قوی تمرکز کنید

یک عنوان خوب باعث ایجاد علاقه می شود و خوانندگان را به سمت آن دعوت می کند. این آمار عالی را از Copyblogger در نظر بگیرید:

  • 80٪ افراد عناوین شما را می خوانند.
  • اما فقط 20٪ از این افراد بقیه مطالب شما را خواهند خواند!

و به همین دلیل است که عنوان آن به اندازه مقاله یا مقاله ارسال شده از اهمیت بالایی برخوردار است.

 
 
 
بیایید به چند عنوان خوب نگاه کنیم:

عنوان زیر در پانل زیر دیدنی است. حتی اگر ترس از خوردن غذا به ندرت وارد ذهن انسان متمدن شود (مگر اینکه شخص در فضای وحشی قرار داشته باشد) ، این نویسنده استدلال می کند که “تعریف (ها) را که ما هستیم” تعریف می کند. شما نمی توانید کمک کنید اما کمی کنجکاو باشید.

 

از آنجا که هیچ کس نمی خواهد گنگ به نظر برسد:

تیتر گنگ

تفاوت های تغذیه ای کنار ، کدام یک را ترجیح می دهید – سیب زمینی سرخ کرده یا گل کلم؟ اگر همه چیز به جز طعم برابر باشد ، بیشتر آنها سیب زمینی سرخ کرده می گویند. اما اگر بتوانید ارزش غذایی گل کلم را با طعم سیب زمینی سرخ کرده دریافت کنید ، چه می کنید؟ بسیار فریبنده:

تیتر جذاب

این عنوان خوب به نظر می رسد ، مثبت است ، تنها با چند کلمه می گوید ، و علاقه خواننده را به خاطر آنچه در پیام است تحریک می کند:

تیتر مثبت

با عناوین خود وقت بگذارید. در صورت امکان چند مورد درست کنید و کدام یک را دوست دارید انتخاب کنید. از روی آنها لاغر نشوید. آنها اولین چیزی هستند که مردم می خوانند ، و آنها پایه ای هستند که مردم برای تصمیم گیری درمورد اینکه آیا می خواهند مقاله شما را بخوانند یا نه ، تصمیم می گیرند.

3. محتوای خود را عملی کنید

آخرین پست وبلاگی که نوشتید چه بود؟ آیا به خوانندگان توصیه می کند که چگونه آنها می توانند بلافاصله دروس را بکار گیرند؟

راهنمای پخش Nobounce برای بازاریابی آنلاین ممکن است بزرگترین نمونه از محتوای فعال تا کنون باشد:

noob guide to marketing

بهترین مطالب به کاربر می دهد که چگونه می تواند اطلاعات را به کار ببرد. این کار کاربران را با گفتن آنچه باید انجام دهند تخریب نمی کند ، بلکه به آنها احترام می گذارد و به آنها اطمینان می دهد که آنها بهتر می دانند چگونه از مواد استفاده کنند. وقتی پست وبلاگ خود را می نویسید ، درمورد کاربردهایی که به آنها پیشنهاد می دهید نکاتی را به کاربران بدهید بسیاری اوقات ، نوشتن مطالب خوب در مورد یک موضوع ، ایده هایی را برای خوانندگان ایجاد می کند.

چرا مردم غیر داستان می خوانند؟ برای یادگیری و بهتر شدن به خوانندگان خود کمک کنید همین کار را انجام دهند.

4. در ارائه پاسخ ها قادر باشید

هدف نهایی موتور جستجو چیست؟ بیشتر افراد در گفتن “ارائه جوابها” صحیح هستند. گوگل از این نظر عالی است. یک سؤال را در Google وارد کنید و به شما پیوندها ، تصاویر و فیلم ها ارائه می شود.

هنگامی که افراد از موتور جستجو استفاده می کنند ، آنچه در نهایت می خواهند پاسخ دهند ، و این وظیفه موتور جستجو برای ارائه آن پاسخ است.

این در حالی است که افراد در حال خواندن یک پست وبلاگ ، مشاهده اینفوگرافیک یا تماشای یک فیلم هستند – آنها می خواهند پاسخی بدست آورند تا بتوانند دانش کسب کنند. نکته دیگری که در اینجا وجود دارد این است: مردم فقط جواب نمی خواهند بلکه سریع می خواهند جواب دهند. بنابراین اسکن مطالب خود را آسان کنید تا افراد بتوانند بیت های مهم و آبدار را به سرعت جمع کنند.

هر عنوان و زیرنویس یک کتاب یا مقاله غیر داستانی را بخوانید. سرانجام ، آنچه را که خواننده را با آن روبرو می کند یک سوال یا حس کنجکاوی است. سپس وظیفه نویسنده است که پاسخ ها را بدست آورد و اطلاعات حمایتی داشته باشد.

5- در گزارشگری و منابع اطلاعاتی خود دقیق باشید

به این موضوع فکر کنید: شما مقاله ای را برای وبلاگ شرکت خود می نویسید ، هزاران نفر آن را می خوانند ، و برخی از آنچه نوشتید نادرست است. آیا می توانید تصور کنید که این آسیب می تواند به شرکت شما و شهرت شخصی شما وارد کند؟ در نظر داشته باشید ، وبلاگ شما بازتابی از شرکت شما است.

با مخاطبان خود ارتباط بگیرید:

سعی کنید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید ، نظرات سایت شما یکی از مهم ترین قسمت های وبسایت شماست ، بگذارید یک مثال بزنیم خود شما وقتی در حال خرید یک محصول از یک وبسایت هستید اولین کاری که میکنید چیست؟ خب طبیعتا دوست دارید بدونید که کسانی که قبلا این محصول رو خریداری کردند از این محصول راضین یا نه ، پس اگر وبسایتی هیچ نظری نداشته باشه در خرید اون محصول شک میکنید .

پس به تمام جوانب مقاله خود فکر کنید و در آن طرح سوال کنید و یا در پاسخ به نظرات سریع ، بی وقفه و کامل عمل کنید.

به مطالب داخل خود پیوند دهید:

فرض میکنیم که شما یک مقاله کامل و جامع در مورد یک موضوع کلی نوشته اید و کاربری که در مورد یک مسئله جزئی سوال دارد از طریق موتور جستجو به سایت شما وارد میشود ، خب اکثر کاربران علاقه دارند سریعتر به جواب خود برسند پس بهتر است یک مقاله بلند بالا در مورد یک موضوع کلی را به چندین مقاله جزئی تقسیم کنید و در هر مرحله به مقاله بعدی لینک کنید تا در صورت نیاز مراجعه کننده به مطلب بعدی شما برود .

تولید خط مشق مقاله:

سعی کنید در اول مقاله اشاره ای به محتوای مقاله داشته باشید تا کاربران با خواندن چند خط متوجه شوند که آیا مطلب شما به درد آنها خواهد خورد یا خیر، با اینکار همچنین میتوانید یک خط مشی یا خط مشق به کاربر دهید و آنرا با خود همراه کنید.

ایجاد محتوا جذاب:

تلاش کنید که محتوای خود را به جذابترین شکل ممکن ارائه دهید.

از تصاویر یا فیلم ها استفاده کنید :

در مطلب خود از تصاویر و فیلم مرتبط استفاده کنید تا مطلب شما از یکنواختی در بیاید و چشم بیننده را خسته نکند.

مطالب خلاصه ولی کامل بنویسید:

سعی کنید مطلب خود را خلاصه کنید و شاخ و برگ های اضافه آنرا کوتاه کنید.

مطالب قدیمی خود را به روز کنید :

مطالبی که بعد از یک مدت نیاز به آپدیت و ویرایش دارند رو از ابتدا مشخص کنید و هر از چند گاهی به آنها سر زده و در صورت لزوم آنهارا اصلاح کنید.


نتیجه

نوشتن مطالب عالی هرگز آسان نیست و نیاز به تجربه در زمینه مورد نیاز همچنین قلم خوب دارد .
پیشنهاد ما این است که در شروع کار مقالات وبسایت های مرتبط که بازدید خوبی از آنها شده را مطالعه کنید و از آنها تجربه کسب کنید .
نوشتن یک مقاله نیاز به زمان زیادی دارید که توصیه میکنیم در صورتی که زمانش را ندارید اینکار را انجام ندهید چون نه تنها تاثبر مثبت در سایت شما ندارد بلکه تاثیرات مخربی بر روی سایت شما میگذارد.
نوشته شده در آموزش سئوبرچسپ ها:
© تمامی حقوق محفوظ می باشد.
ایمیل: info@maarksho.com
ارسال پیام
ارسال پیام

    * اطلاعات شما محفوظ خواهد ماند.