خبرنامه
خبرنامه

همه چیز در مورد سئو و بهینه سازی وبسایت

پیمایش به پایین
مارک شو برندینگ
مارک شو برندینگ
طراحی
  • آدرس :
    جمهوری بعد از خ دانشگاه برج آهنگ ط 7
  • تماس با ما :
    02166958350 - 09129479571

13 اسفند 1398

14:32

ehsanmehrali

می خواهید بدانید SEO چیست و چگونه کار می کند؟ ما در مارک شو این راهنمای ساده سئو را برای شما تهیه کرده ایم.

یکی از بزرگترین سؤالی که در مورد وبسایت اینترنتی مشتریان از ما میپرسند این است که سئو چیست و چگونه کار می کند؟ برای مشاغلی که به تازگی شروع به ساخت وب سایت خود کرده اند و یا هنوز وبسایتشان بازدید مناسبی ندارد ، بهینه سازی موتور جستجو یا SEO می تواند با کمی احساس ترس و وحشت همراه باشد.

اما لازم نیست اینگونه فکر کنید.

حتی اگر یک همکار داخلی با تجربه SEO ندارید ، هنوز هم می توانید برخی از تغییرات مثبت را شروع کنید که به شما در بهبود بهینه سازی موتور جستجو کمک می کند. با کمی آگاهی از SEO ، می توانید در  زمان کوتاهی به رتبه بهتری در این زمینه برسید .

در زیر ، ما به یک سؤال ارزشمند پاسخ خواهیم داد ، سئو چیست و چگونه کار می کند ؟ ما همچنین برخی از اصول اولیه سئو را پوشش خواهیم داد تا شما بتوانید بهتر بفهمید که چگونه این کار در کسب و کار شما تأثیر می گذارد و چه کارهایی را باید انجام دهید تا وبسایتتان شکل مطلوب تری به خود بگیرد.

با مارک شو در این مقاله تخصصی همراه شوید.

SEO چیست و چگونه کار می کند؟

سئو و بهینه سازی وبسایت

SEO مخفف کلمه  بهینه سازی موتورهای جستجو است و این فرایند بهینه سازی بهترین روش برای کسب رتبه مطلوب در گوگل است.

به عبارت دیگر ، SEO شامل ایجاد تغییرات خاصی در طراحی وب سایت و مطالب شماست که سایت شما را برای موتور جستجو جذاب تر می کند. شما این کار را انجام می دهید به این امید که موتور جستجو وب سایت شما را به عنوان یک نتیجه برتر در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش دهد.

گرچه بهینه سازی موتور جستجو پیچیده است ، اما درک فرایند اساسی چندان دشوار نیست.

موتورهای جستجو می خواهند بهترین خدمات را برای کاربران خود ارائه دهند. این به معنی ارائه نتایج در صفحات موتور جستجو است که نه تنها از کیفیت بالایی برخوردار هستند بلکه به آنچه جستجوگر به دنبال آن می باشد نیز مرتبط هستند.

به منظور انجام این کار ، موتورهای جستجوگر وب سایتهای مختلف را اسکن می کنند تا بهتر بدانند سایت درباره چیست. این به آنها کمک می کند تا نتایج مناسب تری را به افرادی که در جستجوی موضوعات خاص یا کلمات کلیدی هستند ، ارائه دهند.

SEO فرایندی است که شما به کمک آن میتوانید سایتتان را در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی و عباراتهای مربوطه به رتبه بالایی برسانید. به عنوان مثال ، بیایید بگوییم که شما مقاله ای در مورد نحوه ساخت یک خانه پرنده دارید.

به منظور به دست آوردن بازدید ، می خواهید سعی کنید این پست وبلاگ خود را بهینه کنید به طوری که برای هر کسی که عبارت “ساخت یک خانه پرنده” را جستجو می کند ، به عنوان یک نتیجه برتر ظاهر شوید اما این بازدید ها چگونه به شما کمک میکنند؟

مزایای بسیاری از سئو برای تجارت شما وجود دارد. با بهبود سئوی خود می توانید برای گسترش دید خود در موتورهای جستجو تلاش کنید. این به شما کمک می کند تا به مشتریان بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کنید . با ایجاد محتوای جذاب تر و موثرتر بر روی سئو ، می توانید شانس خود را برای جذب بازدید  هدفمندتر افزایش دهید.

عواملی که بر سئو تأثیر می گذارند

اکنون که می دانید SEO چیست و چگونه کار می کند ، بیایید به برخی از عواملی بپردازیم که می توانند در رتبه بندی بهینه سازی موتور جستجوگر شما تأثیر بگذارند. گوگل غول موتور جستجوگر ، الگوریتم دقیقی را که از آنها برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کند را رسما اعلام نمیکند ، با این حال ، ما درک خوبی از برخی از عواملی که در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) تأثیر می گذارد ، داریم. این عوامل هم عوامل درون صفحه ای و هم غیر صفحه ای را شامل می شوند که در زیر به آنها می پردازیم.

 

عواملی که بر سئو در صفحه و خارج از صفحه تأثیر می گذارند

1. بازاریابی محتوا

قبل از اینکه به برخی از فاکتورهای SEO و خارج از صفحه بپردازیم ، درمورد محتوا صحبت خواهیم کرد. محتوا هم در جذب موتورهای جستجو موثر است و هم به سازمان شما کمک می کند تا با بازدید کنندگان سایت ارتباط برقرار کند.

جستجوگرها چیست و چگونه کار می کند

هرچه قطعات با کیفیت تر و مرتبط با محتوای شما در سایت شما باشد ، موتورهای جستجوگر احتمال بیشتری میدهند که مطلب جستجو شده توسط کاربران در وبسایت شما باشد.

به همین ترتیب ، هرچه محتوای جذاب و مؤثر تری در سایت خود داشته باشید ، بازدیدکنندگان بیشتر احتمال دارد که زمان خود را در وب سایت شما سپری کنند و حتی ممکن است خرید انجام دهند یا از خدمات شما استفاده کنند.

راز ایجاد محتوا که هم برای موتورهای جستجو و هم برای بازدید کنندگان سایت شما بهینه شده باشد ، ایجاد انواع مختلفی از مطالب است که به خوبی نوشته شده و در مورد موضوعاتی است که بیشتر مورد توجه مخاطبان شما قرار دارد.

در اینجا فقط چند نوع محتوا وجود دارد که می توانید برای کمک به بهبود محتوای خود و در نتیجه ، رتبه بندی موتورهای جستجو روی آنها تمرکز کنید:

  • پست ها و مقالات وبلاگ
  • محتوای رسانه های اجتماعی
  • کتابهای الکترونیکی
  • راهنماها و آموزشها
  • فیلم ها و صداها
  • اینفوگرافیک یا سایر محتوای تصویری

نکته مهم دیگر که هنگام ایجاد محتوا برای سایت خود باید در نظر بگیرید کلمات کلیدی و عبارات SEO است. اینها کلمات و عبارات مرتبطی هستند که ممکن است یک کاربر موتور جستجو هنگام جستجوی پاسخ سوالات یا محصولات و خدمات مرتبط با آن تایپ کند.

وقتی در اطراف این کلمات کلیدی محتوا ایجاد می کنید ، شانس خود را برای رتبه بالاتر برای این کلمات کلیدی در صفحه نتایج موتور جستجو بهبود می بخشید.

یکی دیگر از عواملی که می تواند در محتوای شما تأثیر بگذارد این است که چقدر محتوای شما تازه است و این تازگی به زبان عامیانه این است که مطلب شما کپی از جای دیگر نباشد و خود آنرا نوشته باشید.

با این حال ، ایجاد محتوای جدید تنها راه برای تازه نگه داشتن مطالب شما نیست. شما همچنین می توانید با به روز کردن پست ها ، نوشتن مجدد مطالب ، خود را برای اثربخشی بیشتر آنها یا اضافه کردن اطلاعات و آمار جدید به مرور زمان ، محتوای خود را تازه کنید.

اگرچه ایجاد محتوا به زمان و منابع نیاز دارد ، اما در پایان بیشتر از پرداخت هزینه خواهد بود. موتورهای جستجو عاشق محتوای عالی هستند و مصرف کنندگان برای درک بهتر از ارزش سازمان شما می توانند به محتوای با کیفیت نیاز داشته باشند.

با ایجاد چند پست وبلاگ شروع کنید و برای ساختن موارد زیر در رسانه های اجتماعی کار کنید. هنگامی که شما یک گروه از طرفداران و پیروان وفادار دارید ، سازمان شما می تواند برای ایجاد انواع مختلف رسانه برای جذب و درگیر کردن راهکارهای جدید تلاش کند.

2. سئو در صفحه

فاکتورهای جستجوگرها در صفحه ، عناصری هستند که در وب سایت شما اتفاق می افتد. اینها مواردی است که شما بر آنها کنترل کاملی دارید ، به این معنی که می توانید با رعایت بهترین شیوه های سئو برای بهبود این عوامل در طول زمان تلاش کنید. این فراتر از بازاریابی محتوای شماست و سطوح عمیق تر سایت شما (کد نویسی) را چک میکند.

جستجوگرها چیست و چگونه کار می کند

در اینجا فقط چند عامل SEO در صفحه وجود دارد که می توانند به شما در بهبود رتبه جستجوی خود کمک کنند:

 
  • عنوان برچسب – برچسب عنوان در هر صفحه به موتورهای جستجو می گوید صفحه شما در مورد چیست که باید 70 کاراکتر یا کمتر باشد ، از جمله کلمه کلیدی که محتوای شما روی آن متمرکز است و نام تجاری شما.
  • توضیحات متا – توضیحات متا در وب سایت شما به موتورهای جستجو کمی بیشتر درباره آنچه در مورد هر صفحه است می گوید. این همچنین توسط بازدید کنندگان انسانی شما برای درک بهتر صفحه استفاده میشود که در صورت مرتبط بودن آن ، از مطالب شما استفاده کنند که باید شامل کلمه کلیدی شما باشد و همچنین جزئیات کافی برای ارائه به خواننده در مورد محتوا ارائه می دهد.
  • عنوانهای فرعی –  عنوانهای زیر باعث می شوند جستجو مطالب شما برای بازدید کنندگان راحت تر شود ، همچنین می تواند به بهبود سئوی شما نیز کمک کند. شما می توانید از برچسب های H1 ، H2 و H3 استفاده کنید تا موتورهای جستجو به درک بهتر محتوای شما کمک کنند.
  • پیوندهای داخلی – ساختن پیوندهای داخلی یا پیوندهای به محتوای دیگر در سایت شما ، می تواند به موتورهای جستجوگر کمک کند تا درباره سایت شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. به عنوان مثال ، اگر شما در حال نوشتن پستی در مورد ارزش یک محصول یا خدمات خاص هستید ، می توانید در صفحه وبلاگ خود به صفحه محصول یا خدمات پیوند دهید.
  • نام تصویر و برچسب های ALT – اگر از تصاویر در وب سایت خود یا در محتوای وبلاگ خود استفاده می کنید ، باید کلمه کلیدی یا عبارت خود را نیز در نام تصویر و برچسب alt وارد کنید. این به موتورهای جستجوگر کمک می کند تصاویر شما را بهتر نمایان کنند ، که ممکن است در هنگام انجام جستجوی تصویر برای یک کلمه کلیدی یا عبارت خاص نمایش داده شوند.

هنگام قرار دادن استراتژیک کلمات کلیدی و عبارات SEO در صفحات خود ، جلوگیری از بهینه سازی بیش از حد ، بسیار مهم است. اگر سعی کنید بارها و بارها در کل مطالب از آن کلمات استفاده کنید ، Google و سایر موتورهای جستجوگر صفحه شما را جریمه می کنند.

علاوه بر این ، باید مطمئن شوید که هر قطعه محتوا فقط روی یک یا دو کلمه کلیدی متمرکز است. این کمک می کند تا محتوای شما خاص و مرتبط باشد. تلاش برای سئو کردن بسیاری از کلمات کلیدی به طور هم زمان ممکن است بر بهینه سازی موتور جستجوی شما تأثیر منفی بگذارد ، زیرا این امر اغلب برای محتوای غیر متمرکز استفاده میشود.

در حالی که محتوای سایت نقش مهمی در رتبه بندی موتورهای جستجو شما دارد ، در نظر گرفتن معماری سایت خود نیز مهم است. شما باید از یک طراحی وب سایت استفاده کنید که اسکن صفحات و محتوای شما را برای موتورهای جستجو آسان می کند.

ایجاد پیوندهای داخلی بین صفحات شما ، ایجاد نقشه سایت و ارسال نقشه سایت به موتورهای جستجو می تواند هر دو به پیشرفت سایت شما کمک کند و به موتورهای جستجوگر  درک بهتری از مطالب شما بدهد.

یکی دیگر از نگرانی های مطرح شده در مورد معماری سایت شما این است که آیا وب سایت شما سازگار با موبایل است یا خیر. بسیاری از مصرف کنندگان با تلفن همراه خود از وبسایت شما بازدید میکنند.

شما باید مطمئن شوید که این کاربران قادرند وب سایت شما را از دستگاه تلفن همراه خود مشاهده ، مطالعه و هدایت کنند. این نه تنها بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد ، بلکه می تواند بر سئوی شما نیز تأثیر بگذارد.

3. سئو خارج از صفحه

علاوه بر عناصر SEO در صفحه ای که سازمان شما کنترل آن را در دست دارد ، فاکتورهای سئو خارج از صفحه نیز وجود دارند که می توانند بر رتبه شما تأثیر بگذارند. اگرچه شما کنترل مستقیمی بر این عوامل خارج از صفحه ندارید ، اما روش هایی وجود دارد که می توانید شانس خود را برای انجام این عوامل به نفع خود بهبود بخشید. 

جستجوگرها چیست و چگونه کار می کند

در اینجا چند مورد از فاکتورهای مختلف جستجوگرهای خارج از صفحه آورده شده است که می توانند در رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارند:

  • اعتماد – اعتماد به یک عامل مهم  در رتبه بندی گوگل تبدیل می شود. اینگونه گوگل تعیین می کند که آیا شما سایتی قانونی دارید که بازدید کنندگان بتوانند به آن اعتماد کنند یا خیر. یکی از بهترین راه های بهبود اعتماد ، ایجاد بک لینک های با کیفیت از سایت هایی است که دارای صلاحیت هستند.
  • پیوندها – یکی از محبوب ترین روش های ایجاد سئو خارج از صفحه ، استفاده از بک لینک است،پیوندهای شما راهی سریع و آسان برای ممنوعیت سایت شما از موتورهای جستجو است. همچنین شما باید برای ایجاد روابط  تأثیرگذار  برای هواداران سایت خود تلاش کنید و زمان بگذارید تا مطمئن شوید که آنها مجددا به سایت شما باز میگردنند.
  • اجتماعی – یکی دیگر از مهمترین فاکتورهای جستجوگر خارج از صفحه ، سیگنالهای اجتماعی مانند لایک و اشتراک گذاری است.  هرچه محتوای با کیفیت تری منتشر کنید ، بیشتر احتمال دارد که افراد بخواهند که محتوای شما را با دیگران به اشتراک بگذارند.

گرچه شما کنترل مستقیمی بر اتفاقات خارج از سازمان خود ندارید ، اما می توانید به سادگی با ایجاد محتوای با کیفیت ، شانس خود را برای بهبود SEO خارج از صفحه افزایش دهید.

هرچه مطالب شما مرتبط تر و جالب تر باشد ، به احتمال زیاد دیگران را به محتوای شما پیوند می زند و آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. هرچه مردم به محتوای شما اعتماد بیشتری داشته باشند ، اعتماد موتورهای جستجو نیز بیشتر خواهند شد.

Black Hat در مقابل White Hat SEO

 

وقتی صحبت از سئو می شود ، دو رویکرد متفاوت وجود دارد که سازمان ها برای بهینه سازی سایت های خود برای موتورهای جستجو استفاده می کنند – کلاه سیاه در مقابل کلاه سفید SEO .

برخی از سازمان ها فقط به SEO علاقه دارند تا بتوانند به سرعت مطالب خود را رتبه بندی کرده و در کوتاه مدت پول کسب کنند. سئو کلاه سیاه شامل تاکتیکی است که بر بهینه سازی محتوا فقط برای موتورهای جستجو تمرکز دارد.

این بدان معناست که سازمانها به بازدیدکنندگان انسانی که محتوای سایت آنها را مطالعه می کنند ، توجه نمی کنند. این سازمان ها برای بهبود رتبه سایت خود ، قوانین را خم کرده و یا می شکنند ، تا بتوانند سریع نتیجه بگیرند.

در پایان ، این رویکرد به سئو صفحاتی را تولید می کند که خواندن و نگاه کردن به آن کاملاً مانند هرزنامه برای افراد دشوار است. گرچه این سایتها ممکن است سریعتر از سایتهایی که بهینه سازی صحیح شده  است ، در سئو پیشرفت کنند ، اما این سایت ها اغلب به سرعت توسط موتورهای جستجو جریمه یا ممنوع می شوند.

به طور کلی ، این رویکرد در مورد سئو ، شانس سازمان را برای ساخت سایتی پایدار برای سالهای متوالی را بسیار کاهش میدهد.

از سوی دیگر ، SEO کلاه سفید یک رویکرد مؤثر در بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو و ایجاد یک تجارت پایدار بصورت آنلاین است. این رویکرد برای بهینه سازی موتور جستجو شامل تمرکز بر روی مخاطبان انسانی است که بر روی آن کلیک می کنند و مطالب سایت را می خوانند.

هدف از این نوع جستجوگرها تولید بهترین محتوای ممکن در سایتی است که خواندن و حرکت به آسانی امکان پذیر است و در عین حال از قوانین موتور جستجو نیز برای بهینه سازی استفاده می کند.

توجه به این نکته مهم است که اگرچه تاکتیک های SEO سیاه ممکن است به شما در رتبه بندی سریع کمک کند ، اما اجتناب ناپذیر است که موتورهای جستجو در نهایت متوجه شوند که شما چه کاری انجام می دهید و سایت شما را مجازات خواهند کرد.

بسته به شدت تخلف ، سایت شما ممکن است نتواند از مجازات ها بازگردد. تنها راه برای ایجاد یک تجارت آنلاین پایدار که ترافیک  بیشتری را با گذشت زمان به دنبال داشته باشد ، پیروی از بهترین شیوه های سئو و ایجاد محتوای موثری است که بازدید کنندگان شما آنرا با ارزش می دانند.

 

نتیجه گیری نهایی و سخن آخر مارک شو

پس از کسب اطلاعات بیشتر در مورد SEO و نحوه عملکرد ، اکنون می توانید برای بهبود سئوی خود و افزایش رتبه خود در صفحه نتایج موتور جستجو ، در سایت خود تغییراتی ایجاد کنید.

به یاد داشته باشید ، عوامل زیادی وجود دارند که در رتبه بندی سئو شما تأثیر می گذارند ، اما مهمترین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که آیا محتوای شما با ارزش است و به مخاطب مورد نظر شما مربوط می شود یا خیر.

به خاطر داشته باشید که بهینه سازی موتور جستجو زمان می برد. شما مزایای سئو را یک شبه تجربه نخواهید کرد. در واقع ، ممکن است ماه ها طول بکشد تا از نتایج کار سخت خود لذت ببرید.

با این وجود ، پیروی از بهترین شیوه و ایجاد محتوای با کیفیت که در کمک به بازدید کنندگان متمرکز شده است ، بهترین راه برای ایجاد یک تجارت آنلاین پایدار است که برای سالهای سال تجارت شما را بیمه کند.

نوشته شده در آموزش سئوبرچسپ ها:
© تمامی حقوق محفوظ می باشد.
ایمیل: info@maarksho.com
ارسال پیام
ارسال پیام

    * اطلاعات شما محفوظ خواهد ماند.