خبرنامه
خبرنامه

همه چیز در مورد طراحی وبسایت!

پیمایش به پایین
مارک شو برندینگ
مارک شو برندینگ
طراحی
  • آدرس :
    جمهوری بعد از خ دانشگاه برج آهنگ ط 7
  • تماس با ما :
    02166958350 - 09129479571

13 اسفند 1398

14:32

ehsanmehrali

طراحی سایت ! در لغت واژه ساده ای که قطعا همه میدونید معنی اون چیه و اطلاعاتی کم و بیش ازش دارید اما با تیم مارک شو همراه باشید تا روند طراحی سایت (مخصووصا در ایران!) رو به طور کامل براتون شرح بدیم.

 

قطعا اگه چندین سال پیش همچین مفهومی رو برای کسی شرح میدادید با تعجب و دهان باز نگاهتون میکرد ، اینکه یه فروشگاه اینترنتی با بودجه کم میتونه حتی بیشتر از یک مغازه که خیلی دنگ و فنگ داره در آمد داشته باشه اما حالا همه از اهمیت فروش اینترنتی آگاهیم و خیلی از خریدامون رو از اینترنت انجام میدیم ، بگذریم بریم سراغ اصل مطلب!

مراحل طراحی سایت
0-بررسی وضعیت کسب و کار :

مهمترین مرحله در زمینه طراحی سایت بررسی وضعیت کسب و کار ما و رقبا هست و اینکه چی ویژگی هایی میتونه ما رو از بقیه متمایز کنه و اصلا فروش اینترنتی برای ما کار معقولیه یا خیر؟

برای بررسی این المان باید در موضوعات گسترده ای تحقیقات انجام شه ، از بررسی فروش وبسایت های مشابه و مشکلات و کمبود آنها تا بررسی مردم و اینکه آیا مایلند این خدمات رو از طریق اینترنت انجام بدن یا خیر؟ بعد از این بررسی که شما متوجه خواهید شد آیا باید یک وبسایت اینترنتی داشته باشید یا خیر؟ و همچنین به طور کامل برنامه ریزی دقیقی در مورد وبسایت خود بنویسید و آنها را مرحله به مرحله انجام دهید ، که البته مشاوره گرفتن از گروه هایی که کار آنها طراحی سایت و برندینگ هست به شما کمک شایانی میکنه ، در این راستا تیم مارک شو مفتخر است که در این مرحله به صورت رایگان اینکار رو برای شما انجام میده.

پس نتیجه میگیریم که قدم 0 پیش از شروع هرچیزی برنامه ریزی است.

1-انتخاب سیستم وبسایت :

طراحی  وبسایت به زبان های مختلف برنامه نویسی انجام میشه و خب باید اطلاع داشته باشید که چه سیستمی در عین حال که میتونه تمام امکانات مورد نظر شما رو در اختیارتون بزاره ، هزینه کمتری داره در اینجا به بررسی سیستم هایی که در ایران برای طراحی وب استفاده میشه میپردازیم:

الف: php : کامل ترین زبان برنامه نویسی وب هست که امنیت بالایی رو در اختیار شما میزاره و هیچ چیزی در اون غیر ممکن نیست ، هرکاری که بخواین انجام بدید و میتونید با کمک این زبان برنامه نویسی انجام بدید اما هزینه بسیار بالایی برای شما خواهد داشت و به زبان عامیانه گرون ترین زبان برنامه نویسی محسوب میشه همچنین پنل کاربری محدودی داره که برای اضافه کردن هر چیزی قطعا به تیم پشتیبانی طراحی سایت خود نیاز پیدا میکنید، پس ما php رو فقط به کسانی معرفی میکنیم که دنبال امنیت بسیار بالایی هستند و امکاناتی میخواهند که بقیه زبان های برنامه نویسی نمیتوانند آنهارا ارائه کنند.

ب) وردپرس:یکی از متداول ترین سیستم های طراحی وب در ایران هست که امکانات زیادی رو هم در اختیار کاربران قرار میده ، هزینه مقرون به صرفه ای داره ، امنیت نسبتا خوبی داره و اگر امکاناتی رو هم بخواین به آن اضافه کنید اینکار به راحتی قابل انجامه ، سیستم وردپرس مدیریت راحتی داره و با چند جلسه آموزشی کاملا روش کار با این سیستم رو یاد میگیرید ، پس اگر امکانات خوب ، امنیت خوب با هزینه مناسب میخواین پیشنهاد ما سیستم وردپرس .

ج)html : در ایران خیلی طرفدار نداره اونم به خاطر سختی مدیریت وبسایت و  ناکارآمد بودن اون هست ، شخصا این سیستم رو نمیپسندم اما خب برای وبسایت های شخصی که نیاز به تغییرات ندارند و به زبان دیگه میشه گفت استاتیک هستند مناسبه .

د) flash : از لحاظ ساختاری با html خیلی تفاوت داره اما از لحاظ کاربری شبیه هم هستند ، ترجیحا اگر قراره سایت استاتیک نداشته باشید ازش استفاده نکنید چون به دردسر میفتید.

ه)سایر زبان ها : در کشور ما از سایر سیستم ها و یا زبان ها استفاده نمیشه یا به ندرت از اونها استفاده میشه ، در نتیجه متخصص در امور آن زبان ها هم محدوده پس اگر دنبال دردسر نمیگردید سعی کنید از گزینه های بالا استفاده کنید.

جمع بندی و نکته آخر این مبحث:

میشه این مطلب رو اینطوری خلاصه کرد که اگر وبسایت با امکانات معمول میخواهید که هزینه مناسبی داشته باشه و از امنیت خوبی هم برخوردار باشه وردپرس بهترین انتخابه اما اگر به دنبال امنیت بسیار بالا و امکانات شخصی شده میگردید و هزینه براتون اهمیتی نداره ، php برای شما بهترین گزینست ، اگر سایت شخصی استاتیک هم میخواهید میتونید علاوه بر وردپرس و php از سیستم های html و flash هم استفاده کنید.

2-انتخاب تیم طراحی :

حال وقت بررسی سوم رسیده اینکه با چه تیمی باید کار کنید تا یک کار خوب به شما تحویل بده ، بررسی این موضوع کار سختیه و شما باید با بررسی نمونه کارها ، هزینه انجام طراحی ،هزینه انجام پشتیبانی ، خوش قولی و نظرات مشتریان دیگر همه تیم ها انتخاب خود رو انجام بدید ، پس سعی کنید که کیفیت مناسب همراه با قیمت مناسب رو مد نظر داشته باشید ، اینکه صرفا قیمت خدمات یک تیم پایین باشه دلیل بر بد بودن اون تیم نیست و همچنین اگر قیمت بالا باشه هم دلیل بر کیفیت بالا نیست ، این یکی از مهم ترین مراحل شماست که اگر در این انتخاب دچار اشتباه شوید ، ماهها برای یک وبسایت معطل شده و شاید حتی به سر منزل مقصود هم نرسید!

3-تکمیل ابزار ها :

برای طراحی یک وبسایت اولین نیاز شما داشتن یک هاست و دامنه مناسب کار شماست ، فضای مناسب برای کار شما توسط تیم طراحی تخمین زده میشه و مقدار هاست مورد نیاز برای انجام کار به شما اعلام میشه ، همچنین برای تهیه دامنه نظر شخصی بنده تهیه دامنه .com هست اونم به دلیل مسائل سئو و مسائلی هست که بعدا ممکنه براتون پیش بیاد ، متاسفانه به دلیل تحریم های بین المللی دامنه .ir  در خیلی از وبسایت هایی که خدمات ارائه میکنند بسته شده و مشکلات زیادی گریبان شما رو میگیره ، نکته آخر هم اینکه حتما و حتما دامنه و هاست رو به اسم خودتون تهیه کنید و در شروع کار اطلاعات کاربری آنها رو از تیم طراحی طلب کنید که در تمدید آنها در سال های آتی به مشکل نخورید.

4-تایید طرح اولیه و درخواست اطلاعات :

در این مرحله طراح وبسایت یک تصویر از چیزی که در ذهنش برای شما طراحی کرده به شما میده و با تایید این طرح روند طراحی استارت میخوره ، همچنین یک لیست از اطلاعاتی که برای بالا آوردن وبسایت به صورت دمو مورد نیازه برای شما ارسال میشه که شما باید این مطالب رو تا تاریخ تعیین شده به طراح برسانید.

5-چک نهایی / انجام تغییرات:

بعد از طی شدن مراحل طراحی، سایت به صورت دمو در اختیار شما قرار میگیره تا ایرادات آن رفع شه و یا تغییرات مدنظر شما در آن اعمال شه ، بعد از بررسی شما و ذکر کردن موارد مورد نیازتان تیم طراحی در جهت رفع این مشکلات اقدام کرده و سایت رو نهایی میکنند.

6-اتمام پروسه طراحی / شروع سئو و تکمیل اطلاعات :

بعد از اتمام طراحی و تایید شما ،آموزش های لازم در مورد پنل کاربری به شما داده میشه و تمام اطلاعات در اختیار شما قرار میگیرد، شما موظف هستید که اطلاعات اولیه مورد نیاز وبسایت برای تکمیل اولیه رو در سایت بارگزاری کنید ، البته این امکان هم وجود دارد که محتوا گذاری رو به تیمی که در حال کار با آنها هستید واگذار کنید اما توصیه ما به شما این است که محتوا گذاری اولیه رو خود انجام دهید.

6-امنیت و سئو :

همزمان با تکمیل وبسایت توسط شما تیم طراحی باید امنیت وبسایت و سئو را تا حدودی که در قرارداد قید شده انجام دهد تا وبسایت شما آماده بهره برداری شود.

7- نماد اعتماد الکترونیکی / درگاه پرداخت / پنل sms و …:

بسته به نوع قرارداد و همچنین امکانات وبسایت شما بستگی دارد اما زیرساخت این موضوعات و یا انجام مراحل اداری آن میتواند توسط شخص شما انجام شود و یا آنرا به تیم طراحی بسپارید.(باز هم متذکر میشویم که حتما و حتما در این مرحله هم تمام اطلاعات کاربری رو از تیم طراحی طلب کرده و دریافت کنید تا در آینده به مشکل نخورید.)

8- تمام ! امیدوار هستیم تونسته باشیم کمکی در این روند به شما کرده باشیم ، مواظب افراد سودجو کلاه بردار ها هم باشید و سعی کنید با شرکت ها کار کنید تا شخص.

نوشته شده در طراحی, طراحی سایتبرچسپ ها:
© تمامی حقوق محفوظ می باشد.
ایمیل: info@maarksho.com
ارسال پیام
ارسال پیام

    * اطلاعات شما محفوظ خواهد ماند.